איך להקים כת – לגרוף הון, הערצה וכוח מבלי להיתפס לעולם

רשומה רגילה

למה לעבוד, כשאפשר להניח לאחרים לעשות זאת עבורך? למה לרדוף אחרי פרסום, אם תוכל להביא את המעריצים אליך? ולמה לחשוש אם לעולם לא תיתפס?

מאמר זה ידריך אותך צעד אחר צעד להקמת כת – לחיות חיי מלך, מוערץ, מלא כסף, ולא לשלם על כך את המחיר לעולם.

אנשים ישרים מתבקשים לא לקרוא את המאמר.

הרי זה ברור, הכוח נמצא במספרים, הרי פשוט יותר לשעבד כמה אנשים שיעשו עבורך קופה, מאשר לעבוד קשה ולא להגיע לעשירית מההכנסות, אפס מהערצה, וכלום מאיכות החיים.

ציטוט המיוחס לגאון הכתות לפאייט רונאלד האברד, שהחל את דרכו כסופר מדע בדיוני ולבסוף יסד את הסיינטולוגיה: "לכתוב מילה בפרוטה זה בדיחה; אם מישהו רוצה לעשות מיליונים הדרך הטובה ביותר היא לייסד דת חדשה".

לא נלך רחוק, אחרי הכל אין לנו עניין להעשיר את אוצר הדתות והתסביכים, אנחנו רוצים בסך הכל להקים כת קטנה, מוגנת, שתניב לנו הכנסות, רכוש, הערצה, וסיוע צמוד בכל התנהלות החיים.

מאוד פשוט להקים כת, למעשה, ייתכן שאתה כבר בחצי הדרך לשם, רק להשלים עוד כמה חיזוקי ברגים, ואתה מנהיג כת למופת. אין לך ממה לחשוש, לעולם לא תיתפס. למה? כי אי-אפשר להוכיח כת, לא בחקירות מעמיקות של המשטרה, ולא בבית המשפט.

למעשה, הניסיון להוכיח 'כת', סותר את זכויות היסוד של כל אדם. הרי לכל אחד יש זכות להתייעץ עם מישהו, או לתת את כל כספו למישהו, או להתמסר למישהו. הניסיון להגדיר אותך כמנהל כת, נופל למעשה אל כשל לוגי בלתי-אפשרי, שהוא למעשה מגן עליך כמו חומה בצורה.

גם פושעים מורשעים עם כתות איכותיות ומסועפות, יושבים בכלא על עניינים אחרים לחלוטין, ולא על ניהול כת. מבחינת החוק, אתה מוגן לחלוטין. אין לך ממה לחשוש. תתחיל לנהל כת ולקצור את הפירות, חבל לך לעבוד קשה מצאת החמה עד צאת הנשמה, תן לאחרים לעשות זאת עבורך. חבל לך לרדוף אחרי הגשמה עצמית ותהילה, גרור זאת אליך.

בעידן כל-כך מקוון וריקני מתוכן, אנשים משתוקקים להאמין במשהו, להעריץ מישהו, אנשים יבואו אליך ויתנו לך את כל-כולם בלי למצמץ. אתה לא צריך אפילו להתאמץ.

בבקשה, הנה הנוסחה. תעשה בה שימוש מושכל, כפי שעשו בה רבים אחרים לפניך, והפכו למלכים בארמונות, למושלים ורוזנים, רק אל תעשה טעויות. על כך בהמשך.

שלב 1: בחירת מועמדים

a0238218598_101-e1368683773953

עליך לבחור את המועמדים בתבונה, הרי הם הלחם והחמאה שלך, הם מרכיבים את הכת, ועליך לוודא שהם עשויים מהחומר עליו אתה יכול לבנות את הגחמות שלך.

חפש אנשים בעלי אופי תלותי, אנשים שמעצם טבעם נוטים להשליך החלטות שונות על אנשים אחרים. חפש אנשים שלא תמיד נמצאים עם שתי רגליים על הקרקע. אנשים שעוסקים בצורות שונות של אמנות, שקועים בדרך כלל בתוך עולם מעורפל של יצירה והמציאות אינה ממשית במיוחד עבורם. אלה האנשים שלך.

אתה בכל מקרה מציג עצמך כבעל סמכות, כבעל כוח, אתה תרגיש מיד לפי סוג וכמות השאלות שיופנו אליך. קל לזהות אותם. הם טרף קל.

אם יש מישהו שאתה בספק אודותיו, שחרר אותו. תמשיך הלאה, לא חסרים פריירים. העולם מלא מהם, צריך אותך, בוא לקטוף אותם.

אנשים שעברו טלטלות בחייהם הם חומר נהדר, אנשים שזה עתה התגרשו, התחתנו, איבדו יקיר, חזרו בתשובה או בשאלה, אלה רגעים קריטיים עבורך להיכנס ולשנות את מסלול חייהם לטובה. גם צעירים שלא גיבשו עדיין דעה על החיים, או נערים בגיל ההתבגרות שאישיותם טרם התגבשה.

שלב 2: מה אתה מוכר

this_sect_promo_02

עליך לקחת לעצמך מטרה נשגבת כלשהי, הזויה ככל שתהיה, אך כזו שהיא בלתי ניתנת להשגה. לא חסרות דוגמאות: להביא את המשיח, להביא שלום עולמי, להקים דמות היסטורית לתחייה, לתקשר עם חוצנים. כולם רוצים משיח, כולם רוצים שלום, כולם רוצים לראות את לאונרדו דה-וינצ'י, וכולם-כולם, גם אם לעולם לא יודו בכך, רוצים לתקשר עם ישויות תבוניות מעולם אחר.

עליך לדבר על המטרות שלך בפתוס רב, בהתלהבות, ולתת את התחושה שיש לך תוכנית ברורה ומעוצבת, שתוביל אותך, ואת הסמוכים על שולחנך, אל הגשמת המטרה. כמובן, שהדרך אל המטרה תארך שנים ארוכות, עד שתצא לפנסיה עם שקים מלאים כסף מתחת לכל המיטות בביתך.

אבל אל תשכח לרגע, אתה מוכר הבטחה. יש לך ביד משהו שאין לאיש מלבדך. ואתה מנופף בהבטחה הזו, ועדיין משאיר את הפרטים בערפל. זה פועל כמו קסם, ומבוסס על כל תהליכי השכנוע והלכידה המוכרים לפסיכולוגיה העדכנית.

כאמור, אנשים רוצים להאמין, יש להם את זה בדי-אן-איי. לא תאמין כמה זה קל.

שלב 3: יסודות ופולחן

127711_photo

הפוך את עצמך לאליל. זה אולי יישמע לך מגוחך, אבל זה הכרחי. תראה איך אתה עצמך רץ אחרי אלילים שונים. מאוד פשוט לספר על עצמך סיפורי גבורה שונים ומשונים, ולהוסיף פרטים, מלח ופלפל כיד הדמיון הטובה עליך.

שים לב: שקרים הם הלחם שלך. דבר בטונים משתנים, תצחק, תבכה, כנס לתוך דמות. הסיפורים שלך הם האוכל והנשימה של הכפופים לך. תעשה את זה טוב ואתה בדרך להצלחה. שקר שנאמר שלוש פעמים הופך לאמת. אתה תראה את זה בחוש.

מתג את עצמך כאיש חכם ונבון, חד כתער, מומחה במגוון רחב של אופני תקשורת אנושית. הם יאמינו לך. קל וכיף להאמין שאתה מחובר למישהו משכמו ומעלה. זה למעשה פועל באופן של חיזוק הדדי. המאמינים רוצים לתת לעצמם אישור, ונוח להם להאמין שאתה גיבור חיל שלא היה כמוך בכל הדור.

מלבד פולחן האישיות של עצמך, עליך גם לתת לכפופים לך תוכן פולחני, המשייך אותך לכוח עליון. למשל לשכב בתוך קבר למשך ארבע שעות בחצות לילה, או טיפוס הרים, או התחברות לדמויות היסטוריות על ידי הקראת כתביהן הלוך ושוב, או נסיעה לנקודות ספציפיות ברחבי הארץ, כמו בתי קברות, יערות, וחורבות נטושות.

תוכל לעשות זאת בתאריכים שונים ומדודים, ולגוון בין שלל היבטים של פולחן המקשר אותך, ולמעשה את הכפופים לך, אל כוח עליון שאין להתנגד לו.

בשיחות, ראיונות והטפות המוסר שאתה מרביץ במאמיניך, דבר נגד היאחזות ריקנית בכסף, שלמעשה אין בו ממש והוא משחית את הנפש, וזה יקל עליהם לתת לך את ההשחתה הזו. דבר על עזרה לזולת, הכוונה עזרה שלהם לך. ודבר על הטוב והמיוחד שייפול בחלקו של כל אחד מהנוכחים, טוב השמור מששת ימי בראשית רק למי שמאמין בך ובכוח העליון שמאחוריך.

שלב 4: אנחנו מיוחדים, אנחנו האמת

v-sect-620x264

שים עצמך, ואת הכפופים לך, על אצבעות כף יד אחת בייחודיות שלכם במרקם האנושי של היקום. אנחנו בודדים, אנחנו מיוחדים, אין עוד כמונו.

שים ללעג וקלס את כל האחרים. את כל הכתות האחרות, החסידויות, החברות, החצרות, הארגונים, הגופים. עליך ללעוג לכל סוגי הדמויות הציבוריות, פוליטיקאים, זמרים, רבנים, ראשי ערים, מנהיגי כתות אחרים. עליך לשים את עצמך, ואת הכוח העליון שאליו אתה מחובר – כעמוד התווך של העולם כולו.

כדור הארץ מסתובב סביבכם. אתם מביאים את המשיח, אתם מביאים שלום עולמי, אתם מקימים את אליהו הנביא לתחייה, אתם מתקשרים עם חוצנים. לא אף אחד אחר. אף אחד לא זוכה בזה. העולם הזה וכל הטוב שבו מגיע לכם ביושר רב.

התחל בהשפלה שיטתית של כל אדם שלא מאמין בכם. תוכל להגדיר עובדות בדוקות, שאיש לא יכול להוכיח, כמו: כל מי שלא מאמין בכם יישלח לכף הקלע, או יחזור בגלגול, או ישוב אליכם כחפץ או כלי לשימושכם. לפי שאתם הרי העילית של הבריאה. אתם שכפולים ישירים של אדם הראשון. אתם הדבש של האנושות.

זה מידבק, לא תאמין כמה מהר כל הסובבים אותך מסתכלים בבוז לכל עבר, כולל על משפחותיהם שלהם, שלא זכו להאמין בך, ולא זכו לתת לך את כל הכסף שלהם, ולא זכו לשטוף לך את הבית ולקחת לך את האוטו למוסך ולטסט.

אם מישהו מחברי הכת הלך לגור בעיר רחוקה, התחל בלעג מתמיד כלפיו באוזני חברי הכת האחרים, הגדר אותו בהגדרה משפילה כלשהי שתהפוך שם נרדף לשמו. עליך גם ללעוג לעיר החדשה שלו, ולעצם הסיבה בעטיה עזב לשם, למשל כדי לגור קרוב למשפחת אשתו החדשה. הלעג הזה ימנע מאחרים לעשות מעשה דומה. אין זה סותר שהוא עדיין שרוף שלך, ועדיין משלם לך עשרת אלפים דולר דמי היטהרות או תשלום חובות ישנים שנוצרו עוד בטרם נולד, והוא עדיין מגיע לקבל את הכוונתך ואת העצמתך מדי פעם בפעם.

שלב 5: אל תעשה טעויות!

37dVGmcFzcbe4a19030a720b97bc-3623317-Clashes_between_Indian_police_and_followers_of_a_revolutionary_s-a-1_1464940543033

  1. ההכנסות שלך: קבץ לעצמך תעודות במקצועות חופשיים שונים כמו משפטן, מגשר, יועץ נישואין, טוען רבני, מוהל… שכנע את הכפופים לך שאתה מרוויח את לחמך ביושר מכל מיני הכנסות חסויות המתנהלות באינטרנט או בפגישות חשאיות, והכסף שהם נותנים לך, נועד רק למטרות הכת. בפועל, אתה לא עובד יום בימי חייך, יוצא למסעדות כמעט מדי יום, לבתי מלון ושעשועים, על חשבון עדת המעריצים שלך. עליך להציג זאת כך – אתה עושה להם טובה בכך שאתה ניאות לקחת את הכסף שלהם למטרה הנעלה כל-כך של תקשור עם חוצנים, אם יכולת, היית רוצה שכל השקעה תצא ממך בלבד, כי זו זכות שאין כדוגמתה.
  2. אל תיגע באיש: אל תידרדר לאלימות פיזית, או פגיעה פיזית כלשהי בשום אופן. כאן אתה נקבר. זה הסוף שלך. אם לא פגיעות פיזיות – היו כל מנהלי הכתות היום חופשיים כציפורי דרור ועשירים כקורח. כך שייתכן ולעולם לא תשלם את המחיר על שיעבוד בני אדם וסחיטתם, אבל תגיע לכלא בשל פגיעה פיזית. היזהר! אל תתפתה לכוח שלך!

שלב 6: ניצול נכון של כספים

main_islamic_sectsאל דאגה, אתה מוגן. מערכות החוק במדינה לא יודעות איך להתחיל להתמודד עם תסבוכות כספיות מהסוג שלך. בדיוק כפי שהחוק לא מסוגל להתמודד איתך כמנהל כת. לכן, אין לך ממה לחשוש.

אם יגיעו אליך, תמיד תוכל לנופף בקלף הירוק שגודע לכל גופי החוק את הרגליים: תרומות – מתנות. הם נתנו לי, מה לעשות? להגיד לא? אני שפוי בדיוק כמוך. כפי שתמיד תוכל לסתור את הרעיון של כת: הם מתייעצים איתי בכל דבר, מה לעשות? לא לייעץ?

בכל מקרה, פתח חשבונות בכל הבנקים בארץ, אתה תתפלא עד כמה מוגן יהיה הכסף שלך, ועד כמה אין שום סנכרון בין גופי הכסף במדינה הזאת.

בינתיים, קנה בית. שפץ אותו מדי תקופה. קנה רהיטים. החלף אותם מדי תקופה. צא למסע שנתי בחו"ל עם כל המשפחה, וקנה בחו"ל דירת נופש. חתן ילדים ותן לכל אחד חצי דירה. קנה רכב, ועוד רכב. תן למשפחתך בגדים חדשים ותכשיטים חדשים על בסיס שבועי.

והכי חשוב: פזר הון לצדקה, אבל אך ורק בסיטואציות שהדבר יתוודע בין אנשי הכת. כמו תרומה לטיפול רפואי, או תרומת מזון לאלמנה, או תרומת פדיון שבויים, וכן האלה. זה ממתג אותך כאיש חסד שאין כדוגמתו, בנוסף על כל החסדים שאתה עושה עם אנשי הכת. תמיד ביתך פתוח לרווחה, תמיד אתה זמין לתת ייעוץ, תמיד אתה נותן כסף לנסיעות ולמזון, תמיד תגן בחירוף נפש על מאמיניך.

בכסף הנותר, פתח כמה עסקים, בתחומים שונים, ממודרים, תעשה קופה יציבה מכל העסקים. כמובן שאתה יכול להעביד בפרך את הכפופים לך באותם עסקים עצמם. אל דאגה, שום חוק לא יצליח להוכיח שאכן העבדת מישהו בפרך, בכפייה, או שלא ברצונו. עובדה. גם בעלי כתות ששעבדו עובדים, יושבים היום בכלא על סעיף 2 משלב 5.

שלב 7: שמור על שליטה

toy-machine-sect-eye.jpg

לרשותך עומדות מגוון שיטות שכנוע ומניפולציה. תמיד אתה יכול לומר לאחד מן המאמינים שלך משהו רע בשם מאמין אחר, וכך ליצור חיץ ביניהם. עליך להוסיף ולפתח רעל, טינה ואיבה, או אף אהבה, בין המאמינים לביניהם וכך לשמור את עצמך במרכז.

השתמש חופשי בצעקות, באיומים, במניפולציות רגשיות, בקללות – אף אחד לא העמיד לדין שום אדם על התנהגות כזו. אתה יכול להיות עצבני ולאיים כהוות נפשך, הכל ובלבד לשמור על שליטה במאמינים.

אל תיתן להם להתפתח, אל תאפשר להם לעסוק בעניינים שמסיטים אותך ממרכז התודעה שלהם. אל תאפשר להם מגע חופשי עם העולם החיצון, כדי שלא יטמאו אותם ברעיונות שווא, כמו למשל, שאתה לא יד ימינו של אלוהים, או שאין דבר כזה חוצנים.

כל האמצעים המילוליים כשרים. וגם דרמות, צא בטריקת דלת. דבר בלחישה תוך כדי שאתה מפנה גב. השתמש בסופרלטיבים וביטויי הפלגה. טרוק טלפונים. תן לעצמך סיפורים על חזיונות, חלומות, תקשורים רוחניים, ודברים שאין עליהם עוררין. נווט את צאן מרעיתך לפי החזיונות האלה, או איומים, או ברכות, או קללות, עשה כטוב בעיניך, ובלבד לשמור על שליטה מוחלטת.

דרוש דיווח מדוקדק על כל מעשיהם, ועל כל התקשורת שלהם עם כל אדם שאינו מן הכת. כוונן את המאמינים לעליונות על פני האחרים, וכך העבודה שלך תיעשה מאליה, איש לא רוצה להתחבר אל סנוב שחושב שבעורקיו זורם דם מזהב, הם יישארו מוגנים, רק שלך, לניצול חופשי.

לסיכום

1299895477823180212994.jpg

אתה נמצא בגן עדן לכתות, אז למה לא לנצל את זה? אתה עדיין מעדיף לעבוד כל החיים עבור פרוטות? אתה עדיין מעדיף להישאר הדיוט אנונימי שאיש לא מעריץ, ואיש לא חושב אודותיו? חבל. אין לך מה להפסיד. אם משהו משתבש, תמיד תוכל לעבור לעיר אחרת, ולהתחיל הכל מחדש. תמיד יש מעריצים שיבואו אליך, ידבקו בך, זה חוק ההצטברות, תמצא את עצמך עם אינסוף מעריצים. כסף. חומריות. נפש רקובה. ריקנות.

למעשה, אם לא פגעת פיזית במישהו, איש לא יוכל להפליל אותך לעולם בניהול כת. כת זה המצאה. אין בכלל דבר כזה. זה לא מוחשי.

אני יודע.

הייתי שם.

קישורים:

 

22 מחשבות על “איך להקים כת – לגרוף הון, הערצה וכוח מבלי להיתפס לעולם

  1. לוי מאיר

    חזק וברוך… אמת וייציב…. נראה שגם בהפעלת עמותות חסד וכו׳ יש מאין לקנות רכבי פאר או לרכוש דירות ע"ח העמותה וכו…

  2. היי נחמן, רק שתדע – יש קואוצ'/גורו בשם אליעד כהן(בעל האתר EIP), שהוא *כלפי חוץ* לא מגביל את החופש של תלמידיו ולא כחוט השערה, אבל נראה לי שזה רק כי הוא יודע שהוא לא צריך – הוא מציג את עצמו כ "אלוהים" ו "כולם מטומטמים חוץ ממני ומשכמותי", ומעביר מסרים נוספים שבשורה התחתונה משכנעים את חסידיו שאין להם שום טעם ללמוד ממורים אחרים – ואז הוא פועל באותה טכניקת מניפולציה *למרות* שהוא לא מראה שום התנגדות חיצונית ללמידה מאחרים, ואף מעודד זאת. יש עוד כמה מאפיינים של הקבוצה שלו שמחשידה אותה(מאוד) ככת. לכן לדעתי כדאי שתערוך את סעיף 7 בהתאם. עוד הסברים עליו ומאפייני הכת של הקבוצה שלו יש לקראת סוף הפוסט בו כתבתי עליו: https://theabnormalthinker.wordpress.com/2016/07/27/%D7%94%D7%9E%D7%99%D7%A8%D7%95%D7%A5-%D7%9C%D7%90%D7%95%D7%A9%D7%A8-%D7%A9%D7%99%D7%98%D7%94-%D7%9E%D7%A1-1/

  3. אה ובנוסף, לדעתי כותרת יותר מתאימה לפוסט תהיה "איך להקים כת כוחנית לבדך", כי כת היא בסה"כ סוג של דת ולא כל כת היא בהכרח פוגענית/מניפולטיבית וכו'. מה שתיארת פה זה דרך לייסד כת מהסוג הרביעי מתוך ששת סוגי הכת המוגדרים בויקיפדיה(https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%9B%D7%AA).

  4. זה מפחיד איך אנשים נשאבים לכתות בלי לשים לב! כמה זהירות צריך בדברים האלה… בדיוק כתבתי פוסט על הנושא:https://sdinar.wordpress.com/2016/11/16/%d7%94%d7%a2%d7%a8%d7%a6%d7%94-%d7%a2%d7%93-%d7%94%d7%99%d7%9b%d7%9f
    זה הזווית שלי על הנושא. וגם הפניתי לפוסט שלך שהוא מדהים ואירוני ועצוב, ושמח… אירוני אמרנו?

  5. מתנחלת

    הי נחמן.
    זה מדהים ומפחיד..
    אני חושבת שהציבור החרדי צריך לפקוח עיניים ולהיזהר יותר מכל ציבור אחר.יש כאלה שמנצלים את ה" ועשית ככל אשר יורוך" בצורה מחרידה. והציבור החרדי שלמוד על "גם אם אומר לך על שמאל ימין ועל ימין שמאל" לא נעצר ולוקח את מה שמתאים לו, אלא נסחף. בעיניים עצומות.
    כל הכבוד שהרמת את הכפפה

    • היי, תודה!
      כן. זה היה מתבקש לחלוטין. לא לחינם ניתן לי הכוח לעמוד בתלאות והכישרון לכתוב ולהגיע אל לב הקוראים.
      צודקת לגבי עשיית הדת קרדום לניצול תמימים.

  6. דוד

    תודה על הפוסט המרתק.
    קראתי הרבה על הנושא, וכתבה זו אולי הטובה שבהן.
    למרות שחלק גדול מהדברים ידוע ופורסם באתרים ומחקרים רבים, יש כאן טאצ' יחודי, של כתיבה יפה עניינית ובעלת הומור דק.
    למרות זאת, מאחר וכל כך הרבה אנשים נפגעים מהנושא, יש מקום לכתוב יותר בכאב.
    התחושה הכללית היא של שעשוע ושחוק לאידם של ה"פריירים".
    כמובן שלפי הסיומת ("הייתי שם"), ניתן לפרש כהומור עצמי.
    עדיין, לעניות דעתי יש טעם לפגם, ותחושה של זלזול בנפגעים.
    לדעתי בשביל להשלים את המאמר, יש לכתוב בתחילתו הגדרה מתאימה לכת.
    כמו כן להסביר את ההבדל בין כת לדת (במידה וקיים הבדל…).
    כמו כן לתחושתי סעיף 6 מורכב מתתי סעיפים.
    לסיכום, נהנתי מאוד מהכתבה והכתיבה.
    הלואי וירבו כתבות וכותבים כמוך, בפרט בציבור שלנו!
    ישר כח!

  7. ש. דינר 2

    היי נחמן
    בתור קורא ומעריץ הדוק שלך כבר שנים
    הייתי קורא לך המנטור הספרותי שלי
    אני לא מבין איך בן-אדם כל כך חכם הייתי אומר אפילו גאון (לא מגזים עם הביטוי) שמבין לעומק בהמון תחומים ובעיקר באנשים
    (הרי כל הקטע בלכתוב דמות זה קודם כל להבין את המניעים הפסיכולוגים שלה וכו..)
    נופל במניפולציה כל-כך פוגעת ומכאיבה במשך שנים (?!?!?!?!!!!!!!)

    נ.ב האם אפשר להשיג את הספר שלך בצורה פיזית (לא בקניה מקוונת ברשת) אני חרדי. חבדניק. ולא נעים לי להזמין כזה ספר לבית כי אני בצבא. ואחים שלי יפתחו ויקראו את הספר לפני שאחזור הביתה (אני חוזר הביתה פעם בשבועיים בערך… ככה זה בגבעתי😜)

    נ.ב. 2 – אני כבר שנים מתחבט מה זה ״המילים נותבות״ האלה שאתה משתמש בהם בכתיבה. זה ברמה שאני מנתח שעות את הטקסטים שלך ונראה לי שעליתי על זה אבל ממש אשמח לדוגמה ממשית ממך.

    תודה וסליחה על ה׳שיגוע מוח׳
    שבוע טוב שיהיה לנו

    • היי, תודה על המחמאות!

      זה באמת הזוי, למדתי פסיכולוגיה, וידעתי בדיוק מה הסימפטומים, איך זה נראה ומה זה אומר, אבל לא ראיתי שם את עצמי. תקרא על "הטיית הכתם עיוור", קשה לנו לראות דברים על עצמנו. במיוחד שאתה נמצא בקיום הישרדותי, ובמיוחד-במיוחד כשזה מגיל ממש צעיר 13-14.

      הספר יענה לך על שאלות רבות.

      אפשר להשיג פיזית את הספר בתיאום מראש, ותלוי באיזור בארץ.

      לא יכול לתת דוגמה למילים נותבות. אם תנתח מספיק, תעלה על זה 😉

      שבוע נפלא!!

  8. נוליאנה

    מישו באמת יאמין לי שיש לי כוחות על? וואלה מגניב, זה אשכרה שיטה לעצלנים… הי, תודה על העצות.

  9. מינדי

    איפה אני יכולה לקנות את הספר בירושלים?
    לא בא לי להזמין הביתה…
    אתה אלוף הכתיבה!
    מחכה לקרוא..

  10. ראש הכת

    ובכן, ידידי. כולכם מוזמנים לבוא לטקס העלאה באוב של רבי שניצלבוים מלכונס. לאחר מכן יזכה יחיד סגולה לנקות לי את הבית ולקנות לי קפה.
    כל הקודם בוכה!

כתיבת תגובה