אני בדרך לבצע את הפשע הראשון שלי

רשומה רגילה

במקביל ליציאה מאפלה לאורה, אני גם יוצא לאור כסופר. אלי אשד מראיין אותי, לקראת כנס ספרות הבלשים והפשע. וגם, תמונה שלי מופיעה לראשונה באינטרנט. מאיפה האומץ?

האתר שלי 'גר' בשכנות ל'מולטי יקום של אלי אשד' כבר 12 שנה, בפלטפורמת רשימות. הייתי קורא בשקיקה את מאמריו ומשתומם מול הידע המסיבי של אשד. המאמרים שלו מלאים תמונות, וקישורים רבים, וטקסט שנראה שנכתב במהירות רבה ותוך כדי חזרה אחורנית להוספת רסיסי מידע.

אשד הוא חוקר תרבות פופולרית בישראל, סוג של בלש, והוא כותב על מגוון יוצא דופן של היבטים ספרותיים, בלשים, גיבורי על מיסטיים וברוטליים, וגם על סופרים לאורך כמה דורות יצירה עברית או יהודית.

בצד האחורי של תודעתי תהיתי, האם יכתוב פעם עלי? על סופר חרדי עם ספרים מוזרים? לא חשבתי ברצינות שזה יקרה, כי ביחס לדמויות האחרות שהוא מתאר באתר שלו, אין לי הרבה מה למכור. זה נותר כסוג של חלום. לא ממש חלום, אלא יותר כרעיון משעשע.

וכשיצאתי מהכלא, וניתן היה לתקשר איתי כמו בן אדם, הבנתי שאלי אשד רואה אותי כמעט באותו אור שאני רואה אותו.

הוא פנה אלי בטלפון, באותו סגנון שיש לו בכתיבה. ישיר, מהיר, ענייני. "אתה יכול להגיע לפאנל סופרים בתחום הבלשים והפשע?"

אמרתי, "מה? אתה רציני? מה אתה רוצה ממני, לא עשיתי שום פשע…"

"יהיו לנו שם סופרים מכמה גווני הקשת, רוסי, ישראלי, אשה, ואני רוצה אותך כסופר חרדי. אתה בעניין?"

"למה אני? הסופר החרדי הכי פחות מיוח"צן, ואולי הכי פחות מקובל בציבור שלו עצמו. יש סופרים חרדיים ממש גדולים, שהם גם מנוסים בפאנלים כאלה. אני רק הרגע הוצאתי את האף לאוויר העולם."

"אתה הכי מתאים. אז אתה אומר 'כן'? תרשום לך את התאריך."

רשמתי. ואז הגיע הריאיון באתר יקום תרבות. "אף אחד לא מכיר אותך בציבור החילוני, אז אתן עליך כמה פסקאות עם ריאיון איתך, כדי שיידעו לקראת מה הולכים כאן. וגם תשלח לי תמונה שלך."

זה כבר מוגזם! ברצינות. גם ריאיון, גם תמונה. כבר אין פרטיות בעולם הזה? כנראה שלא. אבל זה לא העניין, מבלי לתת לכך את הדעת, החלום הזה שאלי אשד יכתוב על העבודה שלי כסופר, התגשם לפתע.

אז הגיע הזמן. זה מי שאני, זה מה שאני עושה. לא מתבייש, לא פוחד, אני יוצא לאור.

בסיכום הראיון אשד מגדיר אותי, "כוכב על בספרות המתח והבילוש החרדית העכשווית". תודה! כשזה מגיע מחוקר ספרות כאלי אשד זו מחמאה אמיתית.

ראיון ראשון עם נחמן גרשונוביץ

אתם מוזמנים לבוא לכנס ספרות בלשים ופשע ראשון מסוגו. פעילויות רבות ומרהיבות, סופרים ודמויות מפתח בעשייה הבלשית הבדיונית בישראל, במשך יום שלם. בין היתר גם תינתן למשתתפים האפשרות לפתור חידת רצח, תוך איסוף רמזים ותשאול חשודים במהלך הכנס. (טוב, זה לא באמת יקרה, אולי בכנס הבא…)

d79bd7a8d796d794-d7a8d799d791d795d7a2-d79cd795d792d7952-d797d7aad795d79a1

אני אופיע בפאנל סופרים (13:00-13:50) בהנחיית אלי אשד, לצד כוכבי על אמיתיים כמו שאול בצר, דניאל קלוגר, שמרית הילל ודרור משעני – כל אחד מהם יוצר מדהים עם יצירות שלדעתי, הצעידו קדימה את עולם ספרות הבלשים והפשע בישראל.

להתראות!

17 מחשבות על “אני בדרך לבצע את הפשע הראשון שלי

  1. שמואל

    היה מאד מעניין להכיר אותך מעט יותר בראיון הזה. אנחנו נוהגים להכליל, לחשוב על אדם רק על פי הצורה שבה הוא מתלבש וכשאנו באמת לומדים עליו מעט אנחנו מגלים עולם שלם.

    קראתי את הספרים שלך כשהייתי דתי. כיום אני כבר לא כזה, אך אני עדיין אוהב אותם.

    ד"א, נראה כי הפורום – pantherf.tk כבר לא חי. כנראה ששכחתי לחדש את הדומיין ואת האכסון. האם עדיין יש עניין בו?

    המשך יום טוב!

  2. אודל לדרמן

    שירבו כמותך "פושעים" בעולם…

    אתה כל כך טוב שגם אם תירצה להיות רע זה לא יילך לך.

    אחי, המשך בדרך בה התחלת!

  3. יצחק

    נחמן, אתה הסופר הכי מוכשר שהכרתי!
    הספרים שלך כתובים בצורה כל כך מעניינת שאני רודף את בעלי החנויות בעיר שלי לדעת אם כבר יצא עוד ספר שלך!
    ושאלה קטנה.. למה בספר ברית של גנבים לא הזכרת 'חצאי אגסים טבולים ברוטב חמוץ מתוק'?
    עלה והצלח יש לך את זה ובגדול, ו.. אם תוכל להזדרז עם הסיום של התרסקות, ריסקת אותנו עם המתח…

    • היי! תודה על המילים החמות, ואמן-אמן על הברכות.

      יפה על שימת הלב שלך. בוודאי שמת לב לפחות לדבר אחד נוסף שלא מופיע בספר…

      מלא רמזים סביב העלילה, ההתחלה והסוף: הספר הזה מהווה ציון דרך משמעותי במציאות האישית שלי, וגם מבחינת קריירה, והשחרור מן הציפורניים המגואלות שנאחזו בי ובספרים שלי עד כה…

      enough said
      🙂

    • 770

      חח חצאי אגסים טבולים ברוטב חמוץ מתוק…
      חשבתי שלא נוכל להימלט מזה בספרי נחמנוביץ….
      לייק 🙂

כתיבת תגובה

