תשלום בכביש 6 – קונספירציות

רשומה רגילה

כביש אגרה ברובו, ברך כלל אמנע מלעבור דרכו. ייתכן ויש מצלמות בכבישים אחרים, אבל כאן זה בטוח. מישהו מצלם אותך, מישהו יודע בדיוק איפה היית ומתי. וגם גובה ממך על כך תשלום. פרטיות? סע מסביב. לחמוק מתשלום, אל תספרו…

אתמול היה כביש 6 פקוק לאורכו ולרחובו, נתן לי זמן להרהר במהות הכביש הזה ולפתח קונספירציה אודות גישת המנויים ש'דרך ארץ' מציעה לציבור הנהגים.

מנוי וידיאו, זול יותר ב-20% מלקוח מזדמן. מנוי פסקל זול בארבעים אחוז. השאלה היא למה! למה מנוי פסקל זול בכמעט חצי מלקוח מזדמן? האם זה על בסיס חבר מועדון, שאז אתה נמשך, כמעט מוכרח לקנות מכאן או משם, וזה מדביק אותך לכביש הזה?

לא חושב שזה מדויק. שום כרטיס מועדון לא מוזיל לך עלויות כמעט בחצי. זה לא מדויק, ולא רווחי. למרות שכאן אין מוצר מתכלה, למעט שחיקת אספלט, זה יותר שירות, ועל שירות אפשר להוזיל יותר מבלי להפסיד. ועדיין, זו הוזלה מוגזמת.

השאלות הבאות החלו להתרוצץ בדעתי:

– האם במהלך נסיעה הרכב מצולם פעם אחת בכל קטע?

– מתי מצולם הרכב ומאיזו זווית, הקדמית או האחורית?

– אם אסע צמוד מדי למכונית אחרת, לא תזהה המצלמה את הלוחית שלי?

– אם יש לי חיכוך בלוחית האחורית, ואחת הספרות בקושי מזוהה, האם עדיין יגיעו אלי?

– נניח והצלחתי לחמוק מעין המצלמה, האם מישהו ישים לב שאני יוצא מכביש אליו לא נכנסתי?

– האם סריקת התמונות היא אנושית או רובוטית, על בסיס ocr? אולי שילוב של שניהם?

– האם ערפל או תנאי מזג אוויר קיצוניים משבשים את קליטת הצילומים?

– ושאלת השאלות: האם ייתכן לעבור, אפילו בקטע אגרה אחד, ובשל קושיים טכנולוגיים לחמוק מדרישת תשלום?

הפקקים ממשיכים, והגעתי למסקנה הזו; כן, הטכנולוגיה לא מושלמת. ייתכן שעל כל 10 נסיעות, נסיעה אחת מתפספסת ואתה עובר בחינם. או ביחס אחר חמור יותר לטובתך.

אם כן, יש לדרך ארץ צורך ממשי במנויים. זה לא כמו בסופרמרקט, מדי פעם נופל מוצר זה או אחר ומחליק במסוע הקופה ואינך נדרש לשלם עליו. ממש לא. כאן השירות מאבד אותך ביחס משמעותי שאינו ידוע לציבור. שוב, הטכנולוגיה לא מושלמת.

עבור לקוח שהופך מנוי וידאו, נשמר במערכת צילום המכונית, וברגע שהוא עובר אין צורך  לקרוא או לפענח את המספר שלו במדויק, אלא די בהשוואה, ממוחשבת / אנושית, של התמונות. זה אמור להיות קל וזול יותר, ותקף גם אם המספר לא גלוי לחלוטין. ובתמורה לזה שתשלם ב-90 אחוז מהמקרים, ולא כמו בלקוח מזדמן המצליח לחמוק מתשלום כ-20 אחוזים מהנסיעות.

לקוח פסקל, מקבל בערבון מכשיר אלקטרוני חכם המתקשר ישירות עם מערכת האגרה הממוחשבת, ובמקרה הזה אין צורך לצלם אותו, אין צורך לסרוק ולפענח את התמונות, אין לחשוש מתנאי מזג אוויר קשים, או ממקרים של הסתרה על ידי מכונית קרובה בקצב נסיעה זהה.

לקוח פסקל הוא היחיד שמשלם לדרך ארץ 100 אחוז מן המעברים בקטעי אגרה. וכדי לפתות נהגים לעבור למנוי הזה, שווה להם להוזיל את השירות עד קרוב לחצי!

מכשיר הפסקל עובד בתדר רדיו, ובעת מעבר הוא פשוט משדר את הפעימה, זה כמו להעביר כרטיס. הנהג בעצמו מדווח על המעבר. זה כמו סופרמרקט עם עודף ביטחון בהגינות הציבור המאפשר ללקוחות לערוך את החשבון בעצמם.

אם כן, מה אני עושה עם הפסקל הארור והצפצפני הזה מאחורי המראה הקדמית. האם בפועל אני הולך לשלם הרבה יותר משום שאין לחמוק, או שאראה הוזלה בסך הכל של החשבוניות הקרובות?

אם לא היה זה פקק, הייתי קורע אותו ממקומו ומשליך אותו החוצה, לעזאזל העירבון…

איזה פקק. אני חושב להשתחרר ביציאה הבא, אחצה כמה כפרים ערביים ואגיע מהר יותר. ביציאה אדביק שני סטיקרים בערבית על צידי הרכב למעבר חלק יותר.

טוב, הפקק משתחרר…

מודעות פרסומת

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s