1003 מוצרים שלא באמת עובדים

רשומה רגילה

לא כל מוצר שמבטיח לעשות כך וכך, אכן עושה את עבודתו. קבלו כמה דוגמאות של מוצרים מבטיחים, שלמעשה מתחזים…

ישנם מוצרים רבים שלא באמת עובדים כמו שצריך. יש מוצרים שנותנים תמורה מעטה ביחס לתפקוד המיוחס להם. ויש מוצרים שלא עובדים בכלל.

המוצר ועונשו

היצרנים לא רואים דבר מול העיניים, מלבד העובדה הפשוטה, יש להם דד-ליין להפקת מוצר בתאריך מסוים לחודש. והם מיצרים כל מיני גימיקים, אביזרים ומתקנים, הכלאות ושיבושים, שלעיתים אין בהם שום תועלת ממשית.

יצרנים, יבואנים וחנויות, המנוהלים בפיקחות, בודקים את השוק כל הזמן, ועומדים ראשונים להציע לצרכן את 'מבוקשו'. כן. במרכאות. ניתן לראות זאת בכל עונה, בכל תאריך, בכל מועד וזמן. אם נפקח עיניים נוכל להינצל משלל מוצרים מפתים, שלא עושים דבר. פשוט כך. שום דבר.

לכל מוצר יש הבטחה כלשהי, וכפי שתראו בדוגמאות להלן, ההבטחה הזו היא מושא הביקוש של הצרכן. הבטחה זו מתודלקת היטב בפרסומת ובטקסט המציג את המוצר. אולם בידי הלקוח, היא הופכת לאבן שאין לה הופכין.

לפניכם רק שלוש דוגמאות, שהן השלוש האחרונות במספר שבכותרת… שימו לב שאלה מוצרים שהצרכן המצוי, שאינו מדען ואין לו גישה למעבדה, לעולם לא יידע אם המוצר שהוא רכש אכן נותן לו תמורה כלשהי, ואף ייתכן שבמשך שנים הוא יעשה בה שימוש עיוור, מבלי לדעת זאת לעולם.

הכד המקפיא

ההבטחה: כד-קנקן זה שווק תחת המותג 'one', והציע רעיון מהפכני לשתייה הקייצית. הכד הזה כולל גליל שקוף של מים מזוקקים, אותו ניתן להקפיא בנפרד, ואחרי שהוא קפוא, לחבר אותו לכד, וכך לקרר את המשקה שבו.

אם כן, אין צורך בקוביות קרח וכל הטרחה הפרימיטיבית הכרוכה בהכנתן. אין חשש שקוביות הקרח יפגמו או ישנו את טעם המשקה עצמו. הכל נקי ומסודר. רק לחבר ולקרר.

במציאות: כד זה הוא כד בלבד, ככל הכדים והקנקנים. גליל ההקפאה הוא חסר תועלת לחלוטין. מידותיו לא מאפשרות לו לקרר ליטר וחצי של נוזל, למעשה, אף לא חצי ליטר. תהליך פירוק הקור של המים המזוקקים, הוא שקט ואינו מלווה בקירור סביבתי. בנוסף על כך, הגליל מעוצב מפלסטיק עבה מאוד, שמוסיף על מניעת בריחת הקור.

שימוש אמיתי: בכד ניתן להשתמש ככל כד אחר, בגליל ניתן להשתמש לעיסוי עצמי של כפות הרגליים, על-ידי הנחתו על הרצפה, וגלגולו בכף רגל יחפה.

מטלית דוחה אדים

ההבטחה: מטלית הנושאת את המותג Never Fog, אמורה לדחות ולמנוע אדים משמשת הרכב. כל מה שצריך לעשות זה, לנגב את השמשה הנקייה בעזרת המטלית הלחה. ולשכוח מהאדים למשך חודש.

במציאות: זה אכן מנקה את השמשה, אבל לא מאדים. כי אדים באים, אוהו באים. בעודי מנגב את החצי השני של השמשה, ואני רואה את כל החצי שכבר עבדתי עליו, מתמלא באדים סמיכים.

כנראה לא פעלתי לפי ההוראות, ההוראות אמרו "נגבו בתנועות סיבוביות"…

מאחר וכבר ניחשתי את תוצאות הניסוי הזה, הבאתי עימי מראש את הטריק הטוב ביותר למניעת אדים משמשת הרכב: להשאיר סדק פתוח בחלון הנהג.

ואם עסקתם או עוסקים בצלילה, בוודאי ידוע לכם הטריק השני הטוב ביותר…

שימוש אמיתי: אפשר להשתמש במטלית לניקוי הצד החיצוני של השמשה, בעיקר מלשלשת ציפורים.

חולצה משפרת יכולות

ההבטחה: מערכת בגדים הולופייבר תוצרת Wickers, ישפרו את מערכות הגוף והיכולות האתלטיות של הלובש. זה נשמע כמו מדע-בדיוני, אבל זה לא, זה רק בדיוני, בלי מדע…

בגדים אלה של 'סיב-חלול-לח' עובדים עם מערכת האנרגיה של הגוף, כדי להגביר את רמות החמצן בדם. בגדים אלה יגבירו את יכולת הגוף לבנות עוצמה וכוח, יאיצו שיקום שרירי ויווסתו את טמפרטורת הגוף.

במציאות: כל מי שהתנסה בציוד הזה ואמר שיש לו השפעה כלשהי, הוא ללא ספק שייך איכשהו למפיצי הסחורה. זה נכון שרמות חמצן גבוהות יותר בדם, אכן משפרות את יכולת השרירים, מונעות עייפות והתכווצויות, אבל החולצה הזו היא לא הדבר שיביא לכך.

שימוש אמיתי: כל דבר שחולצת טי ב-2.5$ מסוגלת לעשות, אבל במחיר של 75$.

קישורים חיצוניים

מודעות פרסומת

8 מחשבות על “1003 מוצרים שלא באמת עובדים

  1. א

    בשנים האחרונות בדי הולופייבר כבשו בגדול את שוק ביגוד הספורט.

    נכון שאף חברה רצינית לא טוענת שהבגדים שלה מעלים את רמת החמצן בדם, אבל מי שהתנסה ברכיבת אופניים אחת ביכולות נידוף הזיעה של ההולופייבר לא יחזור אף פעם לרכב עם חולצת טי בשניים וחצי דולר.

    ודרך אגב, יש גם חולצות הולופייבר זולות יחסית של מותגים אלמוניים, שלא עולות הרבה יותר.

  2. נחמן ג.

    ויש עוד בדים וחברות שעושות את זה היטב*.

    אבל מכאן ועד שיפור יכולות אתלטיות, הדרך עוד רחוקה.
    ____

    * למרות שפרט זה מתנדף בעצמו, כשהנך עושה סקי ומשתמש בבגד הזה כגופיה ומעליה עוד שתי שכבות לבוש.

  3. מירי

    חבל שלא כתבת את כל ה-1003 מוצרים… ככה ההית גורם לי לחייך עוד הרבה דקות… ולומר כמה שאתה צודק….וכמה לא הגיוני העולם של היצרנים… מה שכן הגיוני זה – שהם עושים עלינו המון כסף… ואנחנו מפרגנים להם את הכבוד הזה בלי להרגיש…

  4. המאפר

    אידע אתכם בפרט קטן:
    באולימפידה האחרונה אסרו על השחיינים ללבוש בגדי- ים מחברה מסוימת)שם המותג אינו זכור לי כרגע( וזאת משום שהאחרונים מסייעים לשוחה בהם ומקילים עליו את השחיה.
    החברה המיצרת פרסמה זאת, היו כמה שלקחו זאת לתשומת ליבם רכשו, ואכן הם בעצמם הרגישו שהדבר מסייע להם מאוד.
    מסדרי חוק האולמפידה הבינו זאת והחליטו שאין הדבר הוגן שהרי השחינים כעת אינם שווי דרגה ולכן אסרו על השחיינים מותג זה…
    ההוכחה הגדולה ביותר)בתחום הביגוד לפחות( שלא תמיד מדובר בלוקשים או במיתוסים הדורשים ניפוץ…

  5. טור

    כתבת משהו כלכך לא ברור וערטילאי

    ובכל מקרה – נחמן כותב מפורשות את הסוגים והחברות שלא מצאו חן בעיניו, ויש הבדל שמים וארץ בטכנולוגיה בין ביגוד ל"יבש" לבין בגדי שחייה. אז תלמד קצת לפני שאתה קופץ לנושא שלא דיבור בכלל

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s