לכן נטשתי את פיירפוקס

רשומה רגילה

הסיבה העיקרית בעטייה עזבתי את הדפדפן המוצלח, ועברתי לדפדפן מוצלח לא פחות. על מועדפים, יישום לחיפוש שולחני, ודפדפן אלטרנטיבי – שילוב מנצח לחיפוש יעיל.

הבעיה העיקרית

לעומת אינטרנט אקספלורר (IE) המיושן, הציג פיירפוקס (FF) חידושים משמעותיים ומרחיקי לכת. אישית, עברתי אליו בגלל השם שהצית את דמיוני, שועל האש, כמו ניחוח של איזו אגדה סינית. לשם הזה, הנדיר בעולם המִחשוב, וכן ללוגו החברה, יש היסטוריה ארוכה למדי.

הבעיה העיקרית של FF, כפי שהיא נתפשת על-ידי רוב המשתמשים – הצגת אתרים רבים בצורה לקויה, ולכן קיימת חובה להחזיק בהישג יד דפדפן אלטרנטיבי המבוסס על IE. כן, יש גם תוסף שמדמה גלישה במנוע של IE, אבל זה עדיין לא מושלם.

גרסת 1.5 של FF הציגה שכלולים נוספים, אך היא עדיין לא מסוגלת להתמודד עם הצגת אתרים שנבנו במקור עבור IE, שהוא המנוע בו עושים שימוש אחוז מכריע של הגולשים.

אבל לא זו הבעיה שהרתיעה אותי. ממש לא. אין בעיה לעבור בין דפדפנים, בפרט כשהדפדפן הראשי, נניח, FF, מעניק לך חווית גלישה טובה מאוד.

הבעיה שלי: המועדפים. או בלשון פיירפוקס – סימניות.

מועדף או סימנייה?

בעת שמירת אתר מועדף בדפדפני IE – נוצר במחשב קובץ פיזי. ואילו בפדפדן FF, לא נוצר שום קובץ, אלא נוספת כניסה חדשה בתוך קובץ אחד שמכיל את רשימת המועדפים. ולמה זה מפריע?

החיפוש.

גולשים רבים שעושים שימוש מסיבי במועדפים, הוספה יומיומית, פתיחה, וכו' – מוצאים את התנהלות מערכת המועדפים של IE מסורבלת ובלתי-נגישה לחלוטין. לא כן ב-FF, אשר בגרסתו האחרונה מאפשר חיפוש סימניות לפי שם מתוך 'מנהל הסימניות'.

אבל הפתרון הזה גם הוא לא מושלם, לפחות עבורי, בשל הסיבה שמניתי לעיל – לא נוצר קובץ עבור כל סימנייה. הדבר מונע ממני למצוא מועדפים באופן מסודר, יחד עם מאמרים אחרים, וקבצים באותו נושא אחריהם אני מחפש בתוך המחשב.

הכל מתחיל בשאלה, מה יש לי בנושא רובה הצלפים דרגונוב, לשם הדוגמה. אני זוכר שלפני כמה חודשים כתבתי על צלף שמתעסק ברובה כזה. זכור לי במעומעם, שהדרגונוב מיוצר גם בסין, ויש אחד כזה 'דמוי' שמגיע מרומניה. אני זוכר ששהבדל בין התוצרת הסינית והרוסית הוא בעיקר קוסמטי. עשיתי את המחקר שלי בטרם כתבתי את הסיפור ההוא, והמחקר הגיע אל סיומו בערמה של קובצי טקסט, קובצי PDF של מפרטים, סרטוני הדגמה, ושורה של מועדפים, (וכמובן, בסיפור עצמו והטיוטות שלו). עכשיו אני צריך שוב מידע על דרגונוב – איך אני מוצא שוב את כל החומר הזה, כמובן מבלי לקחת בחשבון מחקר מחודש.

חפש בחופשיות מועדפים ועוד

לשם כך אני משתמש בחיפוש השולחני של חלונות (Windows Desktop Search – WDS). אין להיבהל מהטולברים שמצורפים לחבילה, משום שאפשר לבטל אותם עם תחילת ההתקנה. תוספים (Add-ins) מאפשרים חיפוש בקובצי PDF, וכן ZIP, RAR, אוֹפֶּן אופיס ועוד. התוכנה שנבנתה על-ידי מפתחי חלונות עצמם, מאפשרת אינטגרציה מושלמת עם מערכת ההפעלה, וחיפוש מדויק בעברית.

אז מה נותן לי WDS?

הוא מוצא לי את מה שיש בכל המחשב על דרגונוב. כולל קובצי PDF, התכתבויות דואר, טקסטים. וכמובן – את שורת המועדפים בנושא. הדבר נעשה כל-כך נוח, עד שאני מחפש מועדפים ישירות דרך החלונית הממוקמת בתוך סרגל המערכת. אני לא מבזבז זמן יקר בשיטוט בתוך תפריט המועדפים שמכסה את כל המסך, נעלם, קופץ, מעלה לך קישור שלא רצית, וכל שאר התסכולים הידועים לכל גולש.

חלונית החיפוש של WDS תמיד נמצאת שם בשבילך, לא צריך לפתוח 'מנהל סימניות' כדי לחפש מועדף, וכן לא להזדקק לתוכנה אחרת לטיפול במועדפים, אלא חיפוש נוח בזמן גלישה. החיפוש מתבצע תוך כדי הקלדה, וברגע שמצאת את המועדף הרצוי, אתה לוחץ עליו והוא נפתח בדפדפן.

מה האלטרנטיבה?

אחרי שמתרגלים ל-FF בלתי-אפשרי לחזור, או ליהנות מ-IE. אז מה יש במקום? ובכן, באופן כללי, כל הדפדפנים המבוססים על המנוע של IE, פותרים את בעיית המועדפים, משום שהם יוצרים קובץ עבור כל מועדף, הם גם מכירים מיד בכל המועדפים שכבר קיימים, וכל מועדף חדש יתווסף אוטומטית גם ל-IE המקורי.

אחרי תקופה של ניסוי וטעייה עם שורה של דפדפנים במגוון שמות וכינויים, אני מניח שהגעתי בסופו של דבר אל דפדפן שמספק את כל דרישותי, שהן גבוהות, משום שכאמור, אני כעת מלומד בדפדפנים וגם מורגל בחידושי FF. המדובר בדפדפן אוונט.

הוא יציב, מהיר, נקי מחורי אבטחה, עטור פרסים, וזמין חינם באופן חוקי. הוא מציע את כל מה שאפשר למצוא ב-FF, והרבה יותר מכך. הדפדפן ותיק בהרבה מ-FF, כך שלפי חוק גול, הוא בנוי בצורה מוקפדת ואמינה יותר. ממשק רב-לשוני, כולל עברית.

כמה פיצ'רים מעניינים, מעבר ל-FF:

  • חוסם פרסומות, אנימציות פלאש, סרטונים, מנגינות רקע מעצבנות, באופן מובנה וחזק בהרבה ממה שקיים ב-FF.
  • סרגלים גמישים. ניתן להסיט כל סרגל, כולל את סרגל הלשוניות, לכל מקום במסך. אישית, אני מוצא את סרגל הלשוניות נוח יותר כשהוא בתחתית, ולא כמו ב-FF ואחרים.
  • פונקציות לחצני העכבר. אתה יכול לקבוע איזו פעולה תתבצע עם לחיצת אחד משלושת לחצני העכבר.
  • שמירת עמודים פתוחים ביציאה. אם נסגר לך הדפדפן, או קרס, או שסגרת אותו במודע – תמצא את כל העמודים שנותרו פתוחים בפעם הבאה שתפעיל את הדפדפן.
  • רענון מתוזמן. אפשר לקבוע רענון מתוזמן, החל מ-10 דקות ועד רבע שעה, עבור עמוד אחד או עבור כל העמודים הפתוחים.
  • דפי בית מרובים. באפשרותך להגדיר דפי בית ככל שתרצה, כך שתוכל למצוא את האתרים בהם אתה נוהג לבקר בקביעות, מיד עם פתיחת הדפדפן.
  • כינויי כתובות. באפשרותך להגדיר כינויים מקוצרים לכתובות ובכך לחסוך זמן הקלדה. GG, למשל, מביא אותי לגוגל, למרות שחלונית חיפוש בגוגל (או כל מנוע אחר) נמצאת קבוע בתוך הדפדפן.
  • מזעור הדפדפן לתוך מגש המערכת.
  • מחוות עכבר. לא חשוב היכן הסמן שלך, קליק ימני משיכת העכבר בתנועה מסויימת, ושחרור הלחיצה – תבצע פעולה. למשל, אם אני גורר בצורה של קו כלפי מעלה – נסגר החלון הנוכחי. אם אני גורר למעלה וימינה – אני עובר לחלון הבא. ועוד מגוון תנועות ופקודות, כמו פתיחת וסגירת לשוניות, ריענון, שחזור, ואחרות שאפשר לשנותן בקלות. זה נראה כמו קסם.
  • פתח אחרון שנסגר. אם סגרת בטעות את אחת הלשוניות, תוכל לשחזר אותה באמצעות הפונקציה הזו.
  • מעביר תמונה לתוך תוכנת עיבוד. בסרגל המרחף מעל תמונות, מופיע, בין היתר, פקד שמעביר את התמונה הרצויה ישירות לתוך תוכנת עיבוד, אם מותקנת במחשב, פוטושופ, צייר, או כל תוכנה אחרת.
  • כל שאר הפיצ'רים שהורגלנו להם ב-FF, קיימים גם כאן. ביניהם, ניקוי נתונים אישיים. הסטת לשוניות לכאן ולכאן. רססן מובנה. שינוי מעטפות (סקינים).
  • קישור ישיר להורדה: לחץ כאן.

כך אני נהנה מדפדפן איכותי ומהיר, שגם שומר את המועדפים (הרבים מספור) כקבצים פיזיים, אותם אני יכול למצוא בהינד מקש. זהו שילוב כוחות של יישומים להפקת תועלת מרבית, וחיסכון בזמן. 

ביי-ביי שועל האש…

הערה לקורא: שים לב לתאריך פרסום הרשומה.

11 מחשבות על “לכן נטשתי את פיירפוקס

  1. Calvin

    אבל כל מה שהעלית ניתן לפתרון, בעיקר בשתי דרכים:

    א. דלישס. http://del.icio.us .
    מאפשר לך לשמור את כל המועדפים שלך ולתייג אותם כך שתוכל לפלח אותם לפי מילות מפתח, כולל צירופים, כולל חבילות של מילות מפתח,
    וכולל פיד RSS לכל שילוב שלא תרצה.

    ב. תוספים (Extensions)
    . כל אחד ואחד מהתפקודים שתיארת ניתנים להוספה ע"י תוסף כזה או אחר לפיירפוקס.

    גם לי יש עדיין IE, וגם בתור דפדפן ברירת המחדל, כי הוא עולה יותר מהר, למשל, אבל רוב מוחץ של העבודה שלי היא בפיירפוקס.
    עברתי גם לת'אנדרבירד לאחרונה, אחרי שהייתי מעריץ שרוף של אאוטלוק אקספרס, בגלל סינון הדאר המובנה, התוספים, קורא הרסס המובנה, ועוד.

  2. אני לא כבדה כזו בקטע של מועדפים, אבל אני מוכרחה לנסות את WINDOWS DESKTOP SEARCH .

    היתה לי תקופה של חגיגות על התוספים האלה בפיירפוקס אבל זה לא כזה פשוט. דברים נתקעים, מתעדכנים פתאום, מביאים לך בעיות תאימות. אם יש את מה שאתה צריך כבר בבסיס זה יותר בטוח.

    כך נראה לי, אבל אני לא מי יודע מה במחשבים, רק הניסיון שהיה לי עם זה.

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הכל מצוין פרט לכך שהאוונט המפואר והמרומם מבוסס IE
    וככזה הוא נגוע בכל נגעי האבטחה של האקספלורר בדיוק כמו המקור.

  4. מישו מהברנז'ה

    מה טוב ב-FF אם את האתרים כאן ברשימות אי אפשר לעדכן ולהציג כמו שצריך באמצעותו?

    מוות לשועלים!!

  5. סיסו

    השועל יצא לג'ונגל לחפש לו טרף, פתאום ניצתה אש מאחד השיחים וקפצה לכיוונו. צעק השועל "עזבי אותי באמשך, מה ייצא לך מזה אם תאכלי אותי, אני כזה קטן ורזה, תני לי לבלוע אותך לבינתיים ונצא ביחד לחפש משהו לאכול". התחילה האש לחשוב על הנקודה הזאת, ותוך כדי שהיא חושבת התנפל עליה השועל ובלע אותה.
    מאז הם מסתובבים ביחד ומחפשים טרף…

    (אהבתי את הרשימה 🙂

  6. effy

    You can easily search FF Bookmarks simply in FireFox click on Bookmarks and then click on ManageBookmars. Like everything else in FF this is fast and more efficient than any search in IE or Windows. Try it

להשאיר תגובה

