לא תבין אותי לעולם

רשומה רגילה

ילד אומר לי, לא תבין אותי לעולם, אתה מבוגר.

אב אומר לי, לא תבין אותי לעולם, אין לך ילדים.

רווק אומר לי, לא תבין אותי לעולם, אתה נשוי.

נשוי אומר לי, לא תבין אותי לעולם, אתה רווק.

אשה אומרת לי, לא תבין אותי לעולם, אתה בן.

יפני אומר לי, לא תבין אותי לעולם, אתה ישראלי.

ישראלי אומר לי, לא תבין אותי לעולם, אתה חרדי.

ליטאי אומר לי, לא תבין אותי לעולם, אתה חסיד.

חסיד אומר לי, תעביר כבר את הקוגל, נמאס לי לחכות.

מחשב אומר לי, לא תבין אותי לעולם, אתה אנושי.

זקן אומר לי, לא תבין אותי לעולם, אתה צעיר.

ואני אומר, לכל הרוחות, אני לא מבין אף אחד, ואף אחד לא מבין אותי. אז מה מותר האדם מן הבהמה. והרי הבסיס לאנושיות מושתת על הבנה הדדית. על הידברות. אספר לך מי אני, תשתדל להקשיב. ספר לי מי אתה, אשתדל להבין אותך.

עזוב, לא תבין אותי, אני בטוח בזה…

6 מחשבות על “לא תבין אותי לעולם

  1. תומר

    זה מזכיר במשהו את השיר "מראת פלאים" ששרים יונתן גפן ודני ליטני בערב "עורך יקר" שלהם

  2. יש ואריאציה מהסרטים. אני זוכר את זה מ'סיפור הפרברים' למרות שראיתי את זה בסרט נוסף שאני לא זוכר כרגע.
    מבוגר מתחיל להטיף מוסר לצעיר 'כשאני הייתי בגילך..', והצעיר קוטע אותו בזעם 'אתה אף פעם לא היית בגילי! אף אחד, אף פעם, לא היה בגילי!'

  3. דוד כפרי – תודה לך. בפשיטות.

    תומר – מצאתי את מילות השיר באתר של שירונט. לא הכרתי אותו קודם, ואכן הוא מעורר מחשבה.
    http://www.shiron.net

    דוד שליט – כן, זה למעשה הכוונה. אתה זוכר את הסצנה, יש לה מן הסתם השפעה עמוקה.

להשאיר תגובה

