מצוקת המתנפח / אימה בשחקים

רשומה רגילה

קונדס מסוקרן רצה לבדוק איך הוא נראה בחליפת הצלה מנופחת עד למקסימום. הוא לא יעשה זאת שוב, לעולם.

הם ניסו, ללא הישגים מרשימים, להשחיל ידיים פנימה ולשחרר את האוויר מהחליפה שעל גוף האומלל הצעיר. הפתרון הבא היה – לשסע את החליפה, לנקב אותה, ליצור קרע מספיק כדי שהאוויר יברח החוצה.

באחת מטיסותי הייתי עד למקרה הבא, שהסב לי כמה רגעים של הומור וכאב לב.

הוא ישב ממש לפני, ילד שמנמן ומתוק עם עיניים חומות ענקיות, כאלה שרוצות לבלוע את כל העולם כאן ועכשיו. כבר עם תחילת הטיסה השתדל זה ללחוץ בכל כפתור שסביבו, להוריד את מסעד המושב, להרים, להוריד, להדליק את האור מעליו, לכבות. להזמין בטעות את הדיילת. לאפנן ערוצים ברדיו שלו הקבוע במשענת היד של המושב.

הסתכלתי בו, איך נעמד, כדי להביט בסרטון המדגים את דרכי הבטיחות בעת אסון ואת הדרך הנאותה ללבישת החגורה. אני מניח שהוא קלט היטב שמתחת למושב שלו ממתינה לו הפתעה. חליפת הצלה מתנפחת.

הילד שלנו שלח את ידו שוב ושוב, ממשש, מנסה לחלץ את החליפה. נראה שהוא לא המתין בהסתמכות על מזלו למקרה של אסון, אלא רצה בכל מאודו לזכות ללבוש אותה מיד. אחרי שהצליח לשלוף את החליפה מתחת למושב, הוא נראה תוהה, איך ללבוש אותה מבלי למשוך את תשומת לבו של צוות המטוס.

הרעיון היה פשוט, הוא הצניע את החליפה מתחת לחולצתו, ופסע מעדנות אל תא השירותים. אני מניח, שהוא נכנס פנימה, חייך לעצמו דרך הראי, חיוך של הנה, עבדתי על כולם, ולבש את החליפה. הוא חגר את עצמו כהלכה ומשך בחבל הפתיחה.

החליפה השמיעה מן הסתם נשיפה רכה והחלה להתנפח. הילד הביט על עצמו ובהבעה מאושרת נגע בפלסטיק החלקלק שהלך וגדל על גופו במהירות גוברת. הוא עדיין לא הבין מה רבה הרעה, גם לא אחרי שהחליפה הפסיקה להתנפח, משום שכבר לא היה עוד מקום בתא השירותים הזעיר.

ידיו של הילד נלכדו להן אי-שם בצדדים, הוא עצמו נעקד במרכז, וכעת אין באפשרותו לזוז עוד מילימטר. שניות מעטות אחר-כך כבר הציקה לו החליפה עד מחנק. הילד הבין שכעת כבר אינו מצליח לנשום, בעת שהחליפה מעיקה על חזהו.

הוא ניסה בכל כוחו לזוז, וברגע שהצליח – הלכה החליפה והתנפחה עוד, וגזלה ממנו את כל המרווח כולו. בצר לו החל הילד לבעוט בדלת ולצעוק.

"הצילו, הצילו, אני נחנק. תצילו אותי. מהר."

דיילת זריזה שעברה במקום הצליחה לקלוט אותו. "מה בדיוק קרה לך שם? אתה לא מצליח לצאת?"

"לא אני לא מצליח לצאת. תוציאי אותי. מהר נגמר לי האוויר." קולו של הילד נשמע נורא.

"טוב, זוז בבקשה מהדלת כדי שאוכל לנסות לפתוח אותה. אני רואה מכאן שנעלת אותה."

"אה-הא."

"טוב, אז תרים בבקשה את הכפתור שבמנעול לכיוון מעלה."

"אבל אני לא יכול."

"מה אתה לא יכול?"

"אני לא יכול לזוז. הו! הצילו!"

"אל תדאג הכל יהיה בסדר. רק ספר לי מה בדיוק קרה לך?"

בינתיים נרתמו צוות הדיילים להילחם בבריח הקפיצי של דלת השירותים, כדי לשחרר אותו מבחוץ. עבר זמן-מה עד שעלה הדבר בידם, וכל אותו הזמן הילד צועק ונאנק.

למרבה המזל הרע, דלת צרה זו, נפתחת כלפי פנים… הדיילים התנגחו בדלת בכתפיהם וברגליהם, והילד צועק מבפנים. כאשר הצליחו לדחוק את הדלת פנימה כדי סדק, חשכו עיניהם. הם ראו את הצבע הצהוב העליז של חליפת ההצלה המתנפחת.

הם ניסו, ללא הישגים מרשימים, להשחיל ידיים פנימה ולשחרר את האוויר מהחליפה שעל גוף האומלל הצעיר. הפתרון הבא היה – לשסע את החליפה, לנקב אותה, ליצור קרע מספיק כדי שהאוויר יברח החוצה.

אתם אומרים, מה יותר פשוט מזה? רגע, רגע. אל תשכחו שלפני הטיסה שאלו נוסע-נוסע אם יש לו בכיסיו או בתיק היד שלו, חפץ חד כלשהו כמו אולר או מספרים או מסרגה או כל קשקוש חד אחר. ולא רק שאלו, אלא בדקו תיק אחרי תיק בפיקוח רנטגן או חיטוט מהיר. ולא רק בדקו אלא גם החרימו חפצים חדים הלכה למעשה. בקצרה, אין בכל המטוס שום מכשיר חד, או כזה שהוא חד דיו כדי לפצוע את חליפת ההצלה.

כמה נורא. הילד נותר כלוא בשירותים במשך כל הטיסה. היה זה עונש כה מר, אני מאמין שלמד ממנו לקח. התעלולים האלה לא צופנים בחובם הרבה אושר. אני גם חושב שהמקרה המגוחך הזה היה יחיד במינו עבור חברת התעופה הזו, אשר ייתכן ושוקלת להדביק מדבקות אזהרה בדבר התנפחות בשירותים עם חליפות ההצלה.

מחשבה אחת על “מצוקת המתנפח / אימה בשחקים

  1. ניקולה

    אכן, שועשעתי ביותר.
    ואם כבר מתפרעים ברעיונות, לאף אחד מהגאונים שם לא היו סיגריה ואש? או שהם עד כדי כך אנאליים שלא העלו על דעתם להשתמש בהם בגלל שאסור לעשן בטיסה?
    לאמשנה. מצחיק בכל מקרה.

להשאיר תגובה

